26.10.09

The BOOT - The Business of Online Travel: Long Tail and travel - Chris Anderson shows data

Two equestrian riders, girls on horseback, in low tide reflections.  Serene
I have no doubt that searches for body and tail destinations are up and growing but we need more that just the Long Tail theory to allow demand for the tail to be unconstrained. We need targeting, recommending and discovery tools that allow consumers to find things they did not know they wanted to know about and trust the answers they get.

Aber genau das beschreibt Chris Anderson in seinem Blogbeitrag http://seekingalpha.com/article/164692-the-long-tail-of-travel.
"

* Lowered flight costs = more travel, more risk-taking
* Lower “search costs” = broader vistas, more willingness to go off the beaten path
* Better word-of-mouth tools = “bottoms-up hits”
* Peer ratings, reviews reinforce authentic success, punish “manufactured experience” ".
Long Tail ist kein Selbstläufer, sondern Ergebnis einer immer besseren Verfügbarkeit einer immer grösseren Menge von Informationen - die aber (1.) publiziert und (2.) gefunden werden müssen.
Natürlich müssen - und werden - die dafür nötigen Tools verbessert werden. Aber auch der Produzent (aka der touristische Leistungsanbieter) müssen aktiv daran arbeiten.
Von nichts kommt nichts.

Phot cc "Two equestrian riders, girls on horseback, in low tide reflections. Serene von mikebaird bei Flickr"

Posted via web from The Travel Technology Consultancy

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