Hollywood has already accepted the reality of the “Twitter Effect.” Instead of cowering in a corner as Twitter ruins their box office, they’ve decided to give Twitter the full red carpet treatment and embrace it.
Stephen Bruno of the Weinstein Co. recently told the Baltimore Sun that, “I think Twitter can’t be stopped.” So he’s going to do something about it by taking a proactive stance. “Now you have to see it as an addition to the campaign of any movie … People want real-time news and suddenly a studio can give it to them in a first-person way.”
Eaamon Bowles, president of Magnolia Pictures, went on the record in the same piece to say that, “people will be twittering during the opening credits – and leaving when they don’t like them … the next step [for the Twitter Effect] is for studio marketing to manipulate it.”
Das gilt nicht nur für das Kino, sondern für alle die sich mit ihrem Produkt der breiten Öffentlichkeit stellen - vom Künstler über den Dozenten bis zum Hotel oder zur Airline. Alle müssen mit Spontan-Reaktionen rechnen. Dahilft nur - ein gutes Produkt, Beobachtung der Medien und sofortige Reaktion.
Alle 5 Ideen sind auf eigene Gefahr zu verwenden.
Photo cc "Bell & Howell Filmo № 75 von John Kratz bei Flickr"
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