15.9.09

Google’s Fast Flip - ein Deal mit der Presse - nicht mehr Schipsel-News, sondern im CI der Publisher

bing - Google Fast Flip_1253003735789

Google has continued to insist that what it does is legal. But it has shown it is willing to pay publishers if those publishers, in turn, allow Google to do more with their content than it was doing before.

The latest indication of this is Fast Flip, the new experimental service in Google Labs, that allows people to flip through newspaper and magazine articles from a few dozen major publishers. The service is hosted on Google. In return for permission from publishers to show full pages, rather than short snippets, Google agreed to share advertising revenue with publishers.

Google News nicht mehr in der bekannten Suchergebnisausgabe, sondern mit dem Look der entsprechenden Quelle. Für die Publisher ein kleiner Schritt vorwärts? Ob man irgendwann mal erfährt, ob sich das Revenue Sharing für die Publisher gelohnt hat?
Was aber auch deutlich wird (siehe auch Bings Visual Search) - Bilder, Design, CI werden als wirkkräftiger empfunden als Plain Text (aka Binsenweisheit) und vermehrt so eingesetzt.

Posted via web from The Travel Technology Consultancy

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